maandag 3 november 2014

De mooiste foto's van tuinjaar 2014



Nu het november is en het bloeiseizoen van 2014 echt achter ons ligt - een fijn lang tuinseizoen overigens, want een winter hebben we niet gehad en de lente begon lekker vroeg dit jaar - is de tijd aangebroken om terug te kijken.

Speciaal voor jullie heb ik de mooiste tuinfoto's van het afgelopen jaar bij elkaar gezocht, als herinnering aan een mooi, warm en vruchtbaar tuinjaar.

Maart: krokussen

April: gebroken hartje


Het tuinhuis, en de tuin van mijn dochter die er zo romantisch voor ligt (er komt nog een boom links bij het hekje, om de inkijk vanuit het buurhuis wat te verminderen)

Roos "Heritage" (David Austen)

De knalroze roos, na de regen

Misschien wel mijn allermooiste roos: "A Shropshire Lad" (David Austen)

De grote border in juni

Mijn tuinpad

De tuin in juli

Een van mijn favoriete foto's: Astrantia, Salvia en Kaasjeskruid langs het tuinpad

Mijn prachtige klimroos Desprez à Fleur Jaune. Als ik in mei niet in Parijs was geweest, waar ik zo genoten heb van de vele rozen die daar groeiden en bloeiden, had ik nooit overwogen een gele roos te kopen. Dat deze een Franse naam draagt maakt de herinnering aan de rozen in Parijs alleen maar dierbaarder. 

Pluis in de tuin, heerlijk dat de poezen zo veel ruimte hebben, ze genieten er zo van

Kleurenexplosie in de tuin van mijn dochter aan het eind van de zomer

Slaapmutsje

Flox, slangenkruid en korenbloemen, prachtige heldere kleuren bij elkaar

Flox en Rode zonnehoed

Een heerlijk tuinseizoen om op terug te kijken! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten