maandag 30 maart 2015

Mooi cadeau, mooi verhaal.

Zoals ik in m'n vorige blogpost al aanstipte, was ik afgelopen weekend jarig.
Van mijn man kreeg ik een cadeau dat ik ontzettend graag wilde hebben, en waarop ik na al die jaren echt niet meer gerekend had.

Laat me het eerst uitleggen.
Ik spaar al heel lang serviesgoed, en minstens 15 jaar geleden, waarschijnlijk langer, heb ik twee schattige theekopjes gekocht.
Mooi hè

Er was ook een theepotje bij, maar om dat nou allemaal in één keer te kopen vond ik wat aan de prijzige kant, dus ik dacht, dat doe ik wel als ik nog eens in dat winkeltje kom.

Alleen, er kwam geen volgende keer.
Het winkeltje was plotseling weg en in de jaren erna heb ik me suf gezocht naar het bijpassende theepotje, ook op internet. Vergeefs.

Tot mijn grote opwinding echter vond ik ongeveer een maand geleden mijn theepotje, te koop op Ebay, in Amerika. Ik vertelde het natuurlijk onmiddellijk aan mijn man.
Hij aarzelde eerst nog: weet je het zeker, hij is best duur, en nog gebruikt ook, en kijk eens hoeveel verzendkosten erbij komt, als het vanuit Amerika moet komen? En dan nog maar de vraag of het allemaal heel aankomt.

Ik aarzelde en twijfelde, want hij had natuurlijk wel gelijk, maar ja, ik had de kans om dat theepotje te kopen al eens aan mijn neus voorbij laten gaan, en ik wist hoe klein de kans was het nog eens te vinden!
Dus ik logde weer in op Ebay.... en zag met grote diagonale letters SOLD over de foto staan.
Ik kon wel janken... Wat stom om toch weer te twijfelen en te wachten!



Ik vertelde het aan mijn man, die ook teleurgesteld reageerde: Hè, daar had ik nou net vanavond naar willen kijken, het leek me zo leuk voor je verjaardag.

Nou ja, jullie raden misschien al hoe dit verhaal gaat eindigen... Natuurlijk had hij me voor de gek gehouden, want zodra ik het hem had verteld had hij het theepotje besteld. Wat ben ik blij! Eindelijk heb ik mijn setje compleet, en kijk eens wat een prachtige theepot het is!

En lekker groot ook, er gaat anderhalve liter thee in!

Dit schattige melkkannetje en suikerpotje hoorden er ook bij

Dit is een van de kopjes die ik al had

Kijk eens hoe mooi, zelfs de tuit is versierd met bloemranken

Staat dat niet prachtig op mijn theetafeltje!




1 opmerking:

  1. Een super mooi theesetje, dat was dus echt een verrassing. Weet je wat ik ook zo mooi vind, het behang met vogels en bloemen achter je theetafeltje, schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen