woensdag 20 mei 2015

Blauwe bloemen in mei, zelfs binnen

Er zijn van die dagen dat ik niet weet of ik nou in mijn tuin wil werken, van de zon wil genieten met een boek, eindeloos bloemen fotograferen of toch maar mijn blog bijwerken om jullie te laten meegenieten. Nou, dat laatste schiet er nogal bij in, want dan moet ik binnen gaan zitten en dat wil ik helemaal niet! Het is zo heerlijk buiten!

Vandaag is dan een dag met wat minder fraai weer en daarom neem ik de tijd om het blog weer eens bij te werken.
Na de overdaad aan akeleien van vorige keer is het nu tijd om de overige bloemen in mijn tuin te laten zien.
Hoewel het allemaal wat later bloeit dan vorig jaar, staat de tuin er inmiddels prachtig bij - en al weer een stukje volwassener dan vorig jaar.

Ik begin met de kleur blauw, geniet mee!

Ontbijttafel in het gras

Tuinhuis

Nog steeds vele vergeet-mij-nietjes

Jacobsladder, mooi teer blauwpaars

De geraniums komen ook in bloei

Wilde (uitgezaaide) viooltjes overal in de borders

Ik weet niet hoe dit bloemetje heet maar het komt ieder jaar terug.

Kattenkruid (Nepeta) bloeit sinds vorige week ook

Van dit plantje is me de naam ontschoten. Als ik nog eens bij het tuincentrum kom zal ik het noteren.
De blauwe akelei is open

Grote groepen uitgezaaide viooltjes, heerlijk!

Vergeet-mij-nietje tussen het blad van een akelei

Viooltjes, ik hoop dat ze nog bloeien als de lavendel achter hen ook bloeit, dat lijkt me prachtig bij elkaar.

En met zo veel bloemen in de tuin zet je ook wel eens wat binnen neer natuurlijk




Geen opmerkingen:

Een reactie posten