dinsdag 7 juli 2015

Flox

Flox en zomer, je kunt ze niet los zien van elkaar. Op dit moment beginnen ze open te gaan!

In mijn tuin staan vier verschillende soorten. Of misschien zes, want ik zie hier en daar in de tuin flox-achtig blad, nog zonder bloemen, en zonder dat ik weet hoe ze daar gekomen zijn. Zaait flox zich uit misschien?

We beginnen met de witte in mijn dochters tuin:

Mooi hè
In haar tuin staat nog een tweede flox, die steelt echt de show momenteel. En dan te bedenken dat het een klein zielig sprietje was toen we hem kochten, met nog één halfverlepte bloem eraan. Mijn dochter drong aan en ik zwichtte, en dit is het resultaat!

De eerste bloemen gaan open

Dit was vanmorgen!

Kijk eens hoe groot hij is geworden!

Deze flox steelt de show


Een prachtige flox.
In het stuk voor het terras staat een flox die we uit de oude tuin hebben meegenomen. We hebben de kluit gehalveerd, zodat de nieuwe bewoner ook nog van deze mooie flox kan genieten.

Lichtroze met een donker hartje

Hij is al bijna weer terug in zijn oorspronkelijke formaat
In de zijtuin heb ik vijf of zes exemplaren van de "Sweet Summer Surprise" gezet, in twee groepen.
Dit jaar bloeien ze voor het eerst, een kleine verrassing dus!
Erg mooi in combinatie met kaasjeskruid.
Mochten de twee mystery-floxen ook nog gaan bloeien, dan laat ik dat jullie meteen weten!

1 opmerking:

  1. Wat zouden we zijn zonder Phloxen in de zomertuin, prachtige soorten!

    BeantwoordenVerwijderen