dinsdag 7 juli 2015

Korenbloemen

Ik heb drie jaar geleden gemengd bloemenzaad gezaaid, omdat we er toen net woonden en de tuin nog zo kaal en leeg was. Nog steeds vind ik overal bloemen die van dat zaad komen, en de korenbloemen vind ik daarvan het leukst.

Ik vind de kleur prachtig, maar het allermooist vind ik de korenbloempjes die juist niet blauw zijn. Ik heb ooit roze korenbloemen gehad, dit jaar zitten er witte tussen.




Hoewel ze in onze tuin erg (te) hoog worden en snel omvallen bij regen of wind, laat ik de meeste wel staan, omdat ze zo mooi kleuren bij de rest.

Mooi hè!

2 opmerkingen:

  1. Het is zo leuk om zelf bloemen te zaaien en vooral als ze dan jaar na jaar vanzelf weer opkomen. Zaai elk jaar wel weer iets anders, dit jaar violieren, helaas de konijntjes lusten ze ook, dus is er niet veel van over.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel hier en daar een beetje uitdunnen want sommige bloemen zaaien zich wel heel vrolijk uit! :)

      Verwijderen