woensdag 19 juli 2017

Boeketje uit eigen tuin

Een van de leuke dingen van het hebben van een tuin met veel bloemen is dat je boeketten uit eigen tuin kunt maken. Zo heb je altijd wel bloemen in huis!

Ik heb ook een soort verslaving aan glazen vaasjes. Als ik een klein glazen vaasje zie, móet ik dat kopen. Zo heb ik inmiddels een hele verzameling opgebouwd. En vooral met kleine tuinbloemen zijn die snel gevuld.

In de loop der tijd heb ik al heel wat boeketjes uit eigen tuin gemaakt, geniet mee van de foto's!


Nog in de oude tuin, een boeket van Hortensia's, Lythrum en Agastache

Klein stilleventje in het oude huis

Voorjaarsboeketje

Nog een voorjaarsboeketje

Ik ben gek op die kleine glazen vaasjes, met een paar bloemetjes erin ziet het er al leuk uit

Allerlei soorten viooltjes uit de tuin

Nog wat voorjaarsspul

Ik zet altijd een paar boeketjes op het theekastje

En in het voorjaar natuurlijk forsythiatakken uit eigen tuin

Blauw-wit in het voorjaar

Weer wat op het theetafeltje


Tijdens onze high tea maakt mijn dochter altijd kleine boeketjes voor op de tafels

Lief hè


Soms hang ik de vaasjes op aan linten

Dat scheelt bovendien vliegen, want die schrikken van de schitteringen van het water en het glas

Dat werkt fijn: een bosje heerlijk geurende lathyrussen op het bureau

Een zomerboeket

Ik kwam ooit op het idee om de bloemen in kopjes te zetten met wat oase

Zo'n enkele hortensiabol is toch wel mooi als de vorm zich herhaalt in het vaasje

Nog wat zomerspul in minivaasjes

Maar soms heb ik genoeg grote bloemen voor in een echt grote vaas
Of van alles door elkaar, groot en klein

De vaasjes zijn de hele zomer in gebruik, telkens met andere bloemen

Lief hè zo'n klein boeketje met slangenkruid, kaasjeskruid, margrietjes en cosmea

In de hoek van het aanrecht staat het altijd vol vaasjes. Hier had ik per ongeluk een tak met knoppen van mijn Heritageroos afgeknipt. Geen nood, binnen kon ik er alsnog van genieten.


En dit is mijn mest recente boeket, met allemaal bloemen uit onze nieuwe border.

P.S. voor nog meer leuke Nederslandstalige tuinblogs kun je een kijkje nemen op de facebookgroep Dutch Garden Bloggers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten