zaterdag 16 december 2017

Terugblikken op 2017, deel 5: juli

In deel 5 van deze serie een terugblik naar de prachtige maand juli.
Het weer was misschien niet zo fantastisch als we gehoopt hadden, maar de tuin stond er schitterend bij. In deze serie terugblikken kan ik bijna niet kiezen welke maand ik het mooist vond; mei, juni of juli. Geniet mee van de terugblik!

Oregano "Kent Beauty" schijnt eetbaar te zijn, maar ik vind 't daar veel te mooi voor! En bovendien komen er zo veel bijen en hommels op af.

Juli is de maand waarop de Annabelles er stralend wit bij staan.

Met hier en daar nog een bak zomerspul naast de borders ziet het er helemaal fleurig uit.

Het zicht vanaf het terras is magnifiek tijdens deze maanden.

Mooi contrast in bloemkleur en -vorm. De Annabelles stelen de show!

En soms stellen ze zich bescheiden op en dienen ze als achtergrond. Bijvoorbeeld voor de anemomen.

Wat mooi hè, ton-sur-ton. Lytrum en anemonen, die ondanks hun naam September Charm altijd in juli al bloeien.

Op en top zomer. Ik kan hier zo ontzettend van genieten.

De roos Tranquillity doet het niet heel goed en bloeit maar met 1 bloem tegelijk, maar àls ze dan bloeit... wat een pracht. Het allerzachtste geel dat er maar mogelijk is.


In de nieuwe border ging alles ook naar wens. Klaprozen, Delphinium "Ascolat", Lythrym en korenbloemen.

Clematis "Comtesse de Bouchaud. Zo'n mooie kleur lilaroze en ze bloeit ontzettend lang.

Een collage van deze maand.

Ik had de lathyrus in eierdozen gezaaid en de kleine plantjes daarna met eierdoos en al in de grond gezet. Dat resulteerde in een mooie dichte bos lathyrus! Het papier van de doos vergaat in de grond.

Ja, de nieuwe border was echt een overvloed van planten. Allemaal nog erg jong en pril natuurlijk, maar het staat al lekker vol!

Met mijn nieuwe aanwinst Wollerton Old Hall ben ik het tevredenst van al mijn nieuwe rozen. Wat een prachtige, geurige, enthousiaste bloeier. In december bloeide hij nóg.

Een foto van de zijtuin. En dan te bedenken dat dit een vreselijk saai stuk was met twee enorme coniferen en een massa azalea's. Ik ben best tevreden met wat ik ervan heb weten te maken.

Miss Alice is een struikroosje dat ik iedereen aan kan raden. Doordat het struikje maar klein blijft zeer geschikt voor de kleine tuin.

Dit zijn plaatjes waar ik maar geen genoeg van kan krijgen.


Dit is misschien wel mijn lievelingsfoto van 2017. Zó mooi die combinatie van Buddleja met Anemone, en op de achtergrond de donkerbladige hortensia. Zo veel tinten roze in één foto.

De rozenboog naar ons nieuwe stuk tuin. We kijken op de korte kant van de nieuwe border.

Er zijn van die dagen dat je niet kunt ophouden foto's te maken. Juli zat vol met dat soort dagen.
Deel 6 over augustus verschijnt eerdaags!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten